تبلیغات
مجله اینترنتی جوان آنلاین - افزایش میل جنسی با غذا , تغذیه و تاثیر آن بر میل جنسی!
 
مجله اینترنتی جوان آنلاین
جوان آنلاین دریچه ای رو به دنیای نوین و تبادل اطلاعات مفید
درباره وبلاگ


مجله اینترنتی جـوان آنـلایـن زمستان سال 1391 آغاز به کار کرد امیدواریم مطالب این مجله برای شما مفید باشه و می تونید از طریف فرم ارتباط با مدیریت سایت مطالب درخواستی خودتون رو به ما بگویید تا تهیه و در این مجموعه منتشر کنیم.

مدیر وبلاگ : محسن کاظمی
مطالب اخیر
نویسندگان
نظرسنجی
چه چیزی به شما بیشتر آرامش میده؟









مصرف چه گروهی از مواد غذایی روی میل جنسی ما تاثیر گذاراند

تحقیقات نشان داده است که 30 درصد جمعیت جهان دچار اختلالات جنسی است. بسیاری از اختلالات جنسی از جمله فقدان میل جنسی ریشه در عدم تعادل مواد شیمیایی و هورمون‌ها در بدن دارند. یکی از عواملی که بر تمایلات جنسی اثر می‌گذارد رژیم غذایی است . رژیم غذایی نا مناسب می‌تواند باعث کاهش میل جنسی شود و هر چه قدر غذای مقوی‌تری مصرف کند، توانایی او در رابطه زناشویی بیشتر می‌شود.یک رژیم مدیترانه‌ای که شامل غلات، میوه‌جات، سبزیجات، گردو و روغن زیتون است و همچنین مصرف کمتر مقادیر شکر، غلات بدون سبوس و غذاهای آماده می‌تواند قوای جنسی را افزایش دهد.

 

عملکرد جنسی توسط غدد درون ریز کنترل می‌شود ،این غدد هورمون‌های خاصی ترشح می‌کنندکه برای اینکه این غدد بتوانند درست عمل کنند نیاز به مواد مغذی خاصی دارند. یکی از مهمترین غددی که در تولید مثل نقش دارد غده هیپوفیز است. نقصان در ترشح این غده می‌تواند منجر به نقص در اندام تناسلی، یائسگی زودرس در زنان و ناتوانی جنسی در مردان شود.از غدد دیگر غده فوق کلیوی است که مقدار کم اما مهم از هورمون‌های جنسی را تولید می‌کند و فرسودگی آن می‌تواند به ناتوانی جنسی یا عدم میل جنسی منجر شود.

غده هیپوفیز برای عملکرد خود به ویتامین‌ها، اسید پانتوتنیک، E و روی نیاز دارد. غده‌ی فوق کلیه نیز به ویتامین‌های E، BوA اسیدهای چرب اشباع نشده نیاز دارد.ویتامین‌ها و مواد غذایی حیاتی ویتامین A از ویتامین‌های محلول در چربی است که نقش اساسی در تولیدمثل ایفا می‌کند. این ویتامین در سیب زمینی شیرین، هویج، کلم پیچ، شلغم، اسفناج، بروکلی، کاهو، فلفل قرمز و انبه نیز یافت می‌شود.از ویتامین‌های گروه B ویتامین (B1 )، ریبوفلاوین (B2)، نیاسین (B3 ) برای میل جنسی طبیعی، لازم است.

البته ویتامین‌های B12 ،B 6 ،B5 نیز برای کاهش استرس و تنظیم سطح هورمون‌های بدن لازم‌اند. ویتامین B3 (نیاسین) باعث باز شدن عروق شده و گردش خون را بهبود می‌بخشد. این ویتامین همچنین باعث ساخته شده هورمون‌های جنسی می‌شود. مصرف نیاسین (B3 ) نیم ساعت قبل از فعالیت‌های جنسی، هیجان، مربوطه را افزایش می‌دهد. ویتامین B6 از افزایش میزان پرولاکتین که خود باعث کاهش میل جنسی می‌شود، جلوگیری می‌کند.

پس به طور کلی ویتامین‌های گروه B جهت سلامت تولید مثل لازمند. منابع سرشار از ویتامین‌های گروه B عبارتند از غلات سبوس‌دار، تخم‌مرغ، حبوبات (نخود، لوبیا و ...) محصولات سویا، ماهی سالمون و دیگر ماهی‌های آزاد، انواع مغزها به صورت خام، کلم بروکلی، گوشت کم چرب و موز. موز دارای آنزیم بروملین است که در افزایش میل جنسی مردان مؤثر است. همچنین سرشار از پتاسیم و ویتامین‌های گروه B است باید توجه داشت که مصرف نوشیدنی‌های الکلی باعث از بین رفتن ویتامین‌های گروه B می‌گردد. ویتامین C جهت عملکرد سالم غدد جنسی لازم است.

همچنین اسپرم‌ها را در برابر اثر رادیکال‌های آزاد که باعث چسپیدن و عدم تحرک آنها می‌شود، محافظت می‌کند. منابع سرشار از این ویتامین مرکبات، توت فرنگی، کیوی، هلو، انبه، گوجه فرنگی و سبزی‌ها برگ تره است. ویتامین E، به تولید هورمون‌های جنسی کمک کرده و گردش آنها را بهتر می‌کند.همچنین اکسیژن لازم برای اندام‌های تناسلی را فراهم می‌کند و باعث بهبود استقامت جنسی و رسیدن به ارگاسم (اوج لذت جنسی) می‌شود.

ویتامین E در مغزها، حبوبات، غلات سبوس‌دار، میوه‌ها و سبزی‌ها یافت می‌شود. مواد مغذی، معدن انرژی روی از آنتی اکسیدان‌هایی است که باعث درست کار کردن غده فوق کلیه می‌شود تا بتواند به اندازه کافی انرژی تولید کند. روی برای تولید تستوسترون و افزایش تعداد اسپرم لازم است. همچنین باعث افزایش استقامت در حین فعالیت زناشویی می‌شود و احساس خستگی را از بین می‌برد. در ضمن اسپرم را در برابر باکتری‌های واژن محافظت می‌کند.

مقدار مورد نیاز روی 40 میلی گرم در روز است. روی در صدف خوراکی بخارپز، دانه‌های کدو تنبل، تخمه گل آفتابگردان، سیر و اسفناج یافت می‌شود. منیزیم استقامت ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهد و باعث افزایش تمدد اعصاب لازم برای فعالیت زناشویی می‌شود.آجیل و غلات سبوس‌دار حاوی منابع غنی از منیزیم می‌باشند. اسیدهای چرب ضرور ی در تولید هورمون‌های جنسی نقص دارند ،همچنین به ذخیره کردن ویتامین‌های محلول در چربی مثلE وD وK کمک کرده و فرد را از نظر جنسی فعال نگه می‌دارند. اسیدهای چرب ضروری در گیاهان دریایی، دانه کتان، کنجد، بادام، جوانه گندم و کدو تنبل به وفور یافت می‌شود.

ورزش باعث می‌شود که جریان هورمون‌ها در بدن به راحتی انجام گیرد. افرادی که ورزش می‌کنند، مقدار انرژی بیشتری داشته و در نتیجه از نظر جنسی فعال‌ترند.





نوع مطلب : عوامل موثر رابطه زناشویی، 
برچسب ها : تاثیر غذا بر میل جنسی، افزایش میل جنسی با غذا، افزایش حجم منی با غذا و تغذیه، غدد درون ریز، فقدان میل جنسی، غذاهای افزایش دهنده میل جنسی، افزایش میزان منی،
لینک های مرتبط : آموزش مسائل زناشویی،
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.





پیوندها
صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی


 
 
بالای صفحه